dissabte, 22 de novembre del 2008

Les llengües i les TIC en l'educació del s. XXI - Conferència del CAP de Llengües - UB

Mariona Linares Carreté

Introducció: Presentació i reflexió inicial

1. La societat digital i de la informació
Què i com llegim?
Què i com escrivim?
Com ens comuniquem amb la gent? A la feina, amb els amics?
On i com cerquem informació? Per a la feina, per l'ús personal?

2. El nou currículum sobre competències
La competència comunicativa
Les competències transversals:
La competència en l'ús de les TIC
La competència d'autonomia i iniciativa personal
La competència d'aprendre a aprendre...

2. El perfil dels estudiants del s. XXI
Usuaris habituals d'Internet. Aprenentatge TIC autònom, intuïtiu i interioritzat.
Accés a “tota la informació”?
Com seleccionar-la i gestionar-la?
Aprofitar les eines TIC per al benefici i enriquiment propi

3. Les competències dels docents del s. XXI
Llicenciatures/magisteri.
Transmissió de coneixements?
La competència digital dels docents
Coneixements científics, didàctics i pedagògics, autorformació i formació contínua
Primer de tot: usuari convençut de les TIC? Motivació?

4. La Web 2.0 i el seu potencial educatiu


5. Conclusions
L'ús de les TIC millora la qualitat de l'educació?

Què puc fer per millorar les meves classes? Autoreflexió
Som-hi!

Torn obert de preguntes
(Podeu deixar els vostres comentaris)

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola Mariona! Interessant i útil la xerrada d'ahir, igual que aquest blog! Hi aniré entrant. Gràcies i enhorabona!

Mariona Linares ha dit...

Gràcies a vosaltres! De fet, "semblàveu" força atents... Si us ha estat útil vol dir que vam assolir l'objectiu de la conferència. Mbé!
Endavant,
Mariona

Anònim ha dit...

Hola Mariona,
Aquest matí he assistit a la conferència del CAP i l'he trobada força interessant. M'ha sobtat, però, que gent tan jove (23 abrils són els que es tenen quan s'acaba la carrera) estiguessin tan ancorats a les falces creences que veien internet com una arma perillosa. I això que jo en tinc 37!M'ha sobtat també que una noia parlés de la llengua dels xats en negatiu, com si no poguessin veure més enllà del seu nas.
Per cert, jo a uns estudiants els vaig proposar un exercici: o bé lliurar-me una redacció o bé xatejar un vespre durant vint minuts amb mi amb l'única condició d'escriure bé. I vaig tenir molt seguiment!!!
Gràcies per tot i una abraçada!
Montse

Anònim ha dit...

Hola Mariona! Gràcies per la conferència aquest matí! L'he trobat molt interessant i, com la Montse, també m'ha estranyat força que gent tan jove no vegi les TIC com una eina que pot millorar la nostra tasca docent... increïble...